دوره گرامر

11 اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

در سال های اخیر، توسعه فناوری و پیشرفت تکنولوژی بر حوزه آموزش زبان انگلیسی هم مثل سایر حوزه های آموزشی تاثیر قابل توجهی داشته است. با توجه به این که تعامل کودکان با تکنولوژی و توجه آن ها به وسایل ارتباط الکترونیک، بر فرآیند یادگیری و رشد آن ها بسیار موثر می باشد؛  از این رو، ظهور اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، از جمله دستاورد های مثبت و موثر این دوران در فرآیند آموزش زبان کودکان بوده است.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی می تواند نتایج به مراتب مطلوب تری را نسبت به سنین بالاتر رقم بزند، زیرا مهارت های زبانی از همان سنین اولیه رشد پرورش داده شده و در کودک نهادینه می شود. هم چنین به دلیل محتوای سرگرم کننده آن، کودکان بدون مقاومت با فرآیند آموزشی همراه می شوند و زبان انگلیسی با زندگی روزمره آن ها همراه می گردد.

علاوه بر این، در صورت رعایت استاندارد های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، مهارت های فردی و اجتماعی آن ها نیز پرورش می یابد.

چرا اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان مفید هستند؟

از میان روش های متعددی که برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان وجود دارد، ساده ترین راه استفاده از اپلیکیشن های آموزشی است، زیرا استفاده از آن ها برای کودکان آسان بوده و از جذابیت بصری و شنیداری بالایی برخوردار می باشند. برنامه های آموزش زبان انگلیسی کودکان به وسیله بازی و فعالیت های سرگرم کننده و جذاب، زبان انگلیسی را در کنار سایر مهارت های فردی و اجتماعی به کودکان آموزش می دهند.

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کودکان اگر دارای استاندارد های لازم باشند، بهترین انتخاب برای یادگیری زبان کودکان هستند زیرا مهارت های زبان انگلیسی را در پیوند با زندگی و فعالیت های روزمره به آن ها آموزش می دهند، و این در حالی است که والدین بر فرآیند آموزش فررندان خود تسلط کامل دارند و می توانند کودکان را همراهی و در جهت صحیح هدایت کنند.

مزایای اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کودکان

مهم ترین ویژگی اپلیکیشن های آموزش زبان کودکان، تلفیق محتوای آموزشی با بازی و سرگرمی است که این باعث جذب هرچه بیشتر کودکان به یادگیری زبان می شود. عموما این بازی ها به صورت هدفمند و متناسب با نیاز های کودکان طراحی شده اند و فرآیند یادگیری زبان را لذت بخش تر می کنند.

امکان استفاده از محتوای آموزشی در هر شرایط زمانی و مکانی باعث می شود کودک با محدودیت های کلاس های رسمی مواجه نباشد و آزادی در انتخاب زمان و مکان برای یادگیری باعث آرامش خاطر و آسایش هرچه بیشتر او می شود.

یکی از مهم ترین مزایای اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی کودکان، امکان استفاده رایگان و یا با حداقل هزینه است و در مقایسه با هزینه های قابل توجه کلاس های آموزشی، یک روش بهینه و اقتصادی محسوب می شود.

باتوجه به مزایای زیادی که اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کودکان دارند؛ شامل معایبی نیز می شوند که البته با هدایت والدین و نظارت هوشمندانه آن ها، قابل کنترل می باشد. از جمله این معایب، می توان به ضررهای ناشی از استفاده بی رویه خردسالان از وسایل ارتباط الکترونیکی اشاره کرد. بهتر است کودکان سنین پایین تر با توجه به الزامات سنین اولیه رشد، استفاده بسیار حداقلی و کنترل شده از موبایل و تبلت و به طور کلی وسایلی از این دست داشته باشند.

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

ما در این مقاله 11 اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را به طور کامل و جزء به جزء بررسی کرده ایم که بتوانید بهترین انتخاب را متناسب با نیاز سنی و سطح زبانی کودک خود داشته باشید. همچنین لینک دانلود رایگان هر برنامه در اختیار شما گذاشته شده است.

 1.اپلیکیشن Panda

محیط اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کودکان پاندا، یک شهر کودکانه است که در آن حروف الفبا، اعداد و اشکال، اعضای بدن، رنگ ها، حیوانات، میوه ها، فصل ها و … در قالب بازی های آموزشی و سرگرم کننده آموزش داده می شود. هم چنین کلیه آموزش ها در این شهر در محیط های شبیه سازی شده مثل مدرسه، میوه فروشی، کنسرت، بانک، لباس فروشی، باغ وحش، کتابخانه، خانه و … برای کودکان ارائه شده است.

در این اپلیکیشن، حروف الفبا و کلمات به صورت کاملا کاربردی و تعاملی و با استفاده از محتوای صوتی و تصویری و هم چنین فلش کارت به طور جامع آموزش داده شده است. امکان مشاهده پیشرفت تحصیلی کودکان برای والدین به وسیله نمودارهای تحلیلی وجود دارد که این در بهبود روند یادگیری آنها بسیار موثر می باشد.

پاندا یکی از بهترین نرم افزار های زبان انگلیسی برای کودکان است که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند و استفاده از آن برای کودکان بسیار ساده و در عین حال سرگرم کننده است.

 

دانلود نسخه اندروید

برخی از تصاویر این اپلیکیشن را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کودکان

 

2.اپلیکیشن همه چیز دان

همه چیز دان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است که انگلیسی را به کودکان در دسته های موضوعی متنوع از جمله: مکالمات روزمره، حروف الفبا، ریاضی و اعداد، رنگ ها، مدرسه، اعضای خانواده، طبیعت، حیوانات، خوراکی ها، لباس، احساسات، اشکال، اعضای بدن، وسایل نقلیه، مشاغل، ورزش، علوم، قصه، تعطیلات و موضوعات بسیار متنوع دیگر که شامل اطلاعات وسیعی برای ارائه به کودکان می شوند؛ آموزش می دهد. این اپلیکیشن شامل کارتون های انگلیسی، قصه ها و لالایی های متنوع، محتواهای مناسبتی، کاردستی نقاشی و آزمایش علمی نیز می شود. با استفاده از این اپلیکیشن که از زبان فارسی پشتیبانی می کند، می توانید برای آموزش انگلیسی به کودکان خود نهایت استفاده را ببرید و متوجه پیشرفت مهارت های زبانی او در کنار سایر مهارت های فردی و اجتماعی اش شوید.

  

دانلود نسخه اندروید

برخی از تصاویر این اپلیکیشن را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

3.اپلیکیشن Papita

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که زبان انگلیسی را با بازی های بسیار تعاملی و جذاب به کودک شما آموزش بدهد، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کودکان پاپیتا انتخاب بسیار مناسبی است. این برنامه در قالب سه ترم جداگانه و شامل 9 بازی تعاملی، که به وسیله پرداخت های درون برنامه ای قابل دسترسی می باشد؛ به ترتیب، نوشتن حروف و کلمات و معنای آن ها، نوشتن و نحوه شمارش اعداد و جمع های ساده ریاضی، اسامی حیوانات و نوشتن آن ها، میوه ها، اشکال هندسی، رنگ ها، جملات کاربردی و در نهایت کاربرد اعداد و کلمات را در سطح حرفه ای آموزش می دهد.

رابط کاربری ساده و پشتیبانی اپلیکیشن پاپیتا از زبان فارسی باعث می شود کودکان به راحتی از آن بتوانند برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند.

  

دانلود نسخه اندروید

تصاویری از این اپلیکیشن را می توانید در زیر مشاهده کنید:

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کودکان

 

4.اپلیکیشن Bini Super ABC

آموزش الفبای زبان انگلیسی برای خردسالان از جمله موضوعاتی است که به صورت کاملا تخصصی باید اجرا شود زیرا از دقت و حساسیت بالایی برخوردار است و تاثیرات آن در مراحل بعدی رشد کودک باقی می ماند. آموزش الفبا در اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Bini Super ABC در قالب یک بازی چند مرحله ای اجرا می شود. آموزش تلفظ و نوشتن کلمات و هم چنین کلمات تشکیل شده از هر حرف در محیط بسیار جذاب و سرگرم کننده این اپلیکیشن که مناسب کودکان 3 تا 5 سال می باشد ارائه شده است.

  

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه IOS

تصاویر این اپلیکیشن را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

5.اپلیکیشن Baby ABC

این برنامه، حروف الفبای انگلیسی را به صورت کاملا تخصصی و همراه با بازی به کودکان آموزش می دهد، به این صورت که با انتخاب حرف مورد نظر، سه باکس کلمه برای کودک نمایش داده می شود و باید کلمه ای را از میان آن ها انتخاب کند که با حرف مورد نظر شروع شده باشد. سپس با چیدن تک تک حروف در جای مورد نظر، کلمه تشکیل می گردد. برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Baby ABC، کلمات متنوعی را متناسب با رده سنی آن ها در بر می گیرد و هم زمان به صورت صوتی و تصویری، تلفظ حرف و کلمه را به آن ها آموزش می دهد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 2 تا 5 سال است که برای تقویت مهارت خواندن آن هاست و با محیط انیمیشنی جذاب و شخصیت های کارتونی متنوع، کودکان را به خود جذب می کند.

  

دانلود نسخه اندروید

دو مورد از تصاویر این اپ در زیر قابل مشاهده می باشند:

 

6.اپلیکیشن English for Kids

این برنامه یکی از جامع ترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است که آموزش الفبا، اعداد و کلمات را در سطوح مبتدی تا پیشرفته در دسته بندی های بسیار متنوع بر اساس انتخاب و علاقه مندی کودک شما آموزش می دهد. دسته بندی موضوعات در این اپلیکیشن بسیار جامع و در نوع خود کم نظیر است و موضوعات گوناگون از قبیل حیوانات، میوه ها، سفر، بازی ها، تکنولوژی، ابزار، اشکال، گیاهان، مکان ها، فصول و بسیاری موضوعات دیگر را شامل می شود. آموزش ها در این اپلیکیشن به صورت صوتی و تصویری و در محیط انیمیشنی بسیار جذاب با کاراکترهای انتخابی کودک می باشد. هم چنین شامل بازی های عملکردی آموزشی نیز بوده که فرآیند آموزش را برای کودکان لذت بخش می کند.

  

دانلود نسخه اندروید

برخی از تصاویر این اپلیکیشن را می توانید در زیر مشاهده کنید:

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کودکان

 

7.اپلیکیشن Khan Academy Kids

مهم ترین ویژگی این اپلیکیشن، موسیقی و محتوای شنیداری بسیار جذاب و طراحی آن می باشد، به این صورت که طراحی محیط بصری آن بسیار چشم نواز و به صورت سه بعدی طراحی شده است و کودک را به طرز شگفت آوری به درون خود می کشاند و با روند آموزش همراه می کند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Khan Academy، بازی های هدفمند متنوعی را در بر می گیرد که در طی آن به کودک حروف، کلمات، اعداد، تلفظ ها و نوشتن آن ها را آموزش می دهد. بازی های طراحی شده در این برنامه، تنوع زیادی دارند و در هر مرحله، تغییر می کنند که این موضوع باعث جذابیت دو چندان آن شده است.

  

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه IOS

در زیر چند تصویر از این اپلیکیشن قرار داده شده است:

 

8.اپلیکیشن Study Cat

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Study Cat برای کودکان 3 تا 8 سال است و زبان را از طریق بازی های آموزشی اصولی و هدفمند که توسط اساتید توانمند طراحی شده است آموزش می دهد. بازی های آموزشی در یک محیط بصری جذاب و سرگرم کننده، مهارت های خواندن و گوش دادن کودکان را تقویت می کند و همچنین تلفظ صحیح و مهارت های نوشتاری آن ها نیز بهبود پیدا می کند.

  

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه IOS

دو مورد از تصاویر محیط این اپلیکیشن در زیر قابل مشاهده است:

اپ آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اپ آموزش زبان برای بچه ها

 

9.اپلیکیشن BiBo

این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است که امکان انتخاب زبان مادری و سطح زبان انگلیسی کودک شما از مبتدی تا پیشرفته را در ابتدای ورود به برنامه برای شما فراهم می کند. آموزش کلمات در در دسته بندی های موضوعی بسیار متنوع مثل ورزش، مدرسه، غذاها، لباس، موسیقی، اعضای بدن، حیوانات، میوه ها و سبزیجات و غیره و با تاکید بر تلفظ صحیح آن ها انجام می شود. هم چنین امکان ضبط صدا در آن وجود دارد که تاثیر زیادی بر تقویت مهارت اسپیکینگ کودکان خواهد داشت.

 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه IOS

در زیر تصاویری از محیط این اپلیکیشن قابل مشاهده است:

اپ آموزش زبان انگلیسی کودکان

 

 10.اپلیکیشن Fun English

یکی از برنامه های محبوب آموزش زبان انگلیسی کودکان که زبان را به وسیله بازی و شعر و آهنگ به آنها آموزش می دهد، اپلیکیشن Fun English است که از جذابیت بالایی برای کودکان برخوردار می باشد. در این اپلیکیشن آهنگ های کودکانه انگلیسی همراه با متن آن ها برای کودکان ارائه می شود. همچنین آموزش حروف الفبا با کلمات و مثال های متعدد در این برنامه وجود دارد.

 

دانلود نسخه اندروید

تصاویری از این اپلیکیشن در زیر اضافه شده است:

اپ آموزش زبان برای کودکان

 

11.اپلیکیشن Cursive Writing Wizard

این برنامه به منظور تقویت مهارت نوشتن کودکان و از طریق آموزش نوشتن حروف، اعداد و کلمات انگلیسی طراحی شده است که امکان نوشتن و یادگیری صحیح هر کدام از حروف کوچک و بزرگ و هم چنین اعداد را برای آن ها فراهم می کند. قابلیت دیگر این اپلیکیشن آموزش نوشتن خط پیوسته با فونت های متنوع برای زبان آموزان نوجوان است که می توانند بعد از انتخاب فونت مورد نظر، پیوسته نویسی کلمات مختلف را تمرین کنند.

  

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه IOS

در زیر دو تصویر از این اپلیکیشن قرار داده شده است:

اپلیکیشن آموزش زبان برای کودکان

 

جمع بندی

انتخاب اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از جمله موضوعات مهمی است که باید والدین در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشند، زیرا تاثیر پذیری کودکان در سنین اولیه رشد، باعث می شود هر گونه انتخاب منبع آموزشی بر روی آن ها تاثیرات ماندگاری را بر جای بگذارد. بنابراین در این مقاله، سعی ما بر این بوده است که بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم شما را در انتخاب صحیح و مناسب برای کودک خود، یاری کنیم.

 

مطالب مرتبط:

13 اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

انیمیشنن انگلیسی برای تقویت زبان کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *