دوره گرامر

14  فیلم فوق العاده برای تقویت زبان انگلیسی

 از گذشته تا به امروز روش‌های مختلفی برای تقویت زبان انگلیسی به زبان آموزان توصیه می‌شود؛ اما در این ‌میان تماشای فیلم‌های زبان اصلی می‌تواند تاثیرات فوق‌العاده‌ای در پیشرفت یادگیری آن­ها داشته باشد. البته تماشای فیلم‌های زبان اصلی برای یادگیری سایر زبان‌ها نیز کاربردی است. زمانی­که برای یادگیری انگلیسی به آموزشگاه‌های زبان مراجعه می‌کنید یا از معلم‌های خصوصی کمک می‌گیرید، به ­طور معمول از نظر یادگیری لغات یا گرامر به سطح ایده‌آلی می‌رسید؛ اما توانایی شما در مکالمه نیاز به ابزارآلات یادگیری مکمل نیز دارد.

مطالب کتاب‌های زبان برای یادگیری انگلیسی به­ صورت ادبی نوشته شده و شما با یادگیری آن فقط حالت صحیح نوشتن و خواندن را می‌آموزید؛ اما برای یادگیری نحوه صحبت محاوره‌ای انگلیسی باید در محیطی قرار بگیرید که به این زبان صحبت می‌شود. به همین دلیل، باید از نمایش­ های زبان اصلی برای افزایش اطلاعات خودتان در حوزه آموزش زبان استفاده کنید. فیلم‌های مختلفی هستند که برای یادگیری زبان در سطوح ابتدایی، متوسط و پیشرفته کاربردی هستند. در این محتوا با مزایا و نکات لازم برای دیدن فیلم زبان اصلی در یادگیری انگلیسی آشنا می‌شویم و ۱۵ فیلم برای تقویت زبان انگلیسی معرفی می‌کنیم.

مزیت‌های استفاده از فیلم برای تقویت زبان انگلیسی

استفاده از فیلم برای تقویت زبان انگلیسی مزیت‌های مختلفی دارد؛ از جمله اینکه:

  • یادگیرنده می‌تواند علاوه ­بر آموزش زبان، فیلم را به ­عنوان یک تفریح تلقی کند. نمایش ­های تصویری برعکس کتاب‌ها تکراری نمی‌شوند و هر بار داستان جدیدی را برای بیننده در بر دارند.
  • هنگام آموزش زبان از طریق فیلم‌ها شما به ­راحتی می‌توانید کلمات جدید را یاد بگیرید و داستان‌های پیرامون آن را نیز در خاطرتان نگه­دارید. علاوه‌براین، در آموزش زبان از طریق فیلم‌ها کلمات به­ صورت صحیح و در حالت محاوره‌ای تلفظ می‌شوند و پس از تکرار مداوم ملکه ذهن تان خواهند شد.
  • کلمات و جملات انگلیسی در نمایش ­ها برگرفته از دنیای واقعی هستند و هنگام استفاده از فیلم برای تقویت زبان انگلیسی، کلمات را با اشکال مرسوم در جامعه و گویش انگلیسی‌زباها یاد می‌گیرید.
  • یادگیری زبان از طریق فیلم‌ها کامل و همه‌جانبه بوده و شما علاوه­ بر آموزش یک واژه یا جمله، کاربرد آن را در شرایط گوناگون نیز یاد می‌گیرید.
  • هنگام استفاده از فیلم برای تقویت زبان انگلیسی با زیرنویس شما در کنار یادگیری تلفظ صحیح کلمات، معنا فارسی آن­ها را نیز یاد می‌گیرید. علاوه‌براین، شما می‌توانید با شنیدن دائمی جمله‌ها و بالا و پایین شدن آن­ها در فیلم‌های مختلف قواعد دستوری را نیز به ­درستی یاد بگیرید.

معرفی ۱4 فیلم برای تقویت زبان انگلیسی

هنگام انتخاب فیلم برای تقویت زبان انگلیسی باید به عوامل مختلفی مثل علاقه شما به نوع نمایش، میزان آشنایی با فضای داستان و سطح اطلاعات و دانش انگلیسی‌تان توجه داشته باشید. با رعایت این موارد به ­سادگی می‌توانید از دیدن فیلم لذت ببرید و کنار سرگرم شدن، زبان یاد بگیرید. در ادامه به معرفی بهترین فیلم ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم. شما می‌توانید از طریق سایت‌های اینترنتی به دانلود رایگان فیلم آموزش زبان انگلیسی بپردازید و از محتوا آن‌ها برای تقویت سطح یادگیری خودتان استفاده کنید.

 

1. فیلم The Wonder

داستان The Wonder در مورد ادارات و سازمان‌هایی است که در کشورهای انگلیسی زبان فعالیت می‌کنند. با دیدن این مجموعه به­راحتی می‌توانید با شرایط زندگی در خارج از کشور آشنا شوید. داستان این مجموعه درباره زندگی یک پسربچه است که ظاهر غیرمعمولی دارد و در کنار خانواده خود تلاش می‌کند تا یک زندگی عادی برای خود داشته باشد. لهجه شخصیت‌ها در این داستان امریکن بوده و دیالوگ‌ها و کلمات به­صورت شمرده بیان می‌شوند. به همین دلیل برای زبان‌آموزان سطح مبتدی می‌تواند مناسب باشد.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 107 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2022

کشور سازنده: ایرلند، انگلیس، آمریکا

ژانر: درام، راز آلود، مهیج

نمره IMDB: شش و شش دهم (6.6)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

2. فیلم Knives Out

فیلم Knives Out داستانی است که در دسته بندی های جنایی، کمدی و درام قرار می گیرد و بسیار مهیج است. این فیلم برای زبان آموزانی که می خواهند با استفاده از فیلم سطح زبان خود را تقویت کنند فیلم مناسبی محسوب می شود. داستان این فیلم به این صورت است که یک رمان نویس مشهور به نام هارلان ترومبی جشن تولد 85 سالگی خود را برگزار می کند اما پس از اتمام جشن تولد جسد او در محل سکونت ش پیدا می شود. یک کارآگاه مسولیت پیگیری اینکه چه شخص یا اشخاصی پشت این قتل بودند را برعهده می گیرد. به طور کلی از آنجایی که دیالوگ های خیلی پیچیده ای در این فیلم بکار نمی رود این فیلم برای استفاده برای تقویت زبان انگلیسی پیشنهاد می شود.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 129 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2019

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: کمدی، رازآلود، جنایی

نمره IMDB: هفت و نه دهم (7.9)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

3. فیلم hangover

 

مجموعه Hangover یک داستان سرگرم‌کننده و جذاب است که در زمره بهترین فیلم ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی قرار گرفته و توانسته در عملکرد زبان‌آموزان تاثیر زیادی بگذارد. این داستان به روایت داستان 4 دوست می‌پردازد که قبل از مراسم ازدواج یکی از دوستانشان برای مهمانی مجردی در لاس وگاس دور هم جمع می‌شوند. در قسمت‌های مختلف داستان اتفاقات و ماجراجویی‌هایی رخ می‌دهد که برای مخاطب بسیار جذاب است. در این نمایش تصاویر جذاب زیادی برای بیننده ارائه می‌شود که به فهم داستان کمک زیادی می‌کند و یادگیرنده می‌تواند دیالوگ‌های فیلم را متوجه شود. اصطلاحات به­کاررفته در دیالوگ‌ها، انگلیسی محاوره‌ای است و به همین دلیل این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی روزمره کاربردی است.

مدت زمان: 100 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2009

کشور سازنده: آلمان، آمریکا

ژانر: کمدی

نمره IMDB: هفت و هفت دهم (7.7)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

4. فیلم The Hunger Games

داستان اصلی این نمایش در آینده رخ می‌دهد و در کشوری به نام Panem روایت می‌شود. در این کشور هر ساله 2 نفر برای مسابقات Hunger Games به عنوان نماینده منطقه خود انتخاب می‌شوند. Katiss نماینده منطقه ۱۲، شخصیت اصلی داستان بوده و ۱۶ سال دارد. این مجموعه در زمره نمایش‌های ویژوال اکشن قرار دارد و شما زمانی­که دیالوگ‌ها را گم کردید، به­راحتی از طریق تصاویر می‌توانید وقایع را متوجه شوید. این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی کاربرد زیادی دارد و به­دلیل نداشتن پیچیدگی در دیالوگ‌ها، فهم آن بسیار ساده است. لهجه بازیگران در این داستان مربوط به آمریکای شمالی بوده و در جنبه‌های عاشقانه، اکشن و طنز می‌توانید اصطلاحات و قواعد جدیدی از آن بیاموزید.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 144 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2012

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

نمره IMDB: هفت و دو دهم (7.2)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

5. فیلم Cast Away

 

داستان Cast Away در مورد یک درام ماجراجویانه است که اصطلاحات آن با لهجه امریکن تلفظ می‌شود. کاراکتر اصلی این داستان چاک بوده که تحلیلگر سیستم است. او برای اینکه بتواند مشکلات موجود در Fedex را برطرف کند، در حال سفر به قسمت‌های مختلف دنیا است. هواپیما مسافربری که چاک در آن حضور دارد به­صورت ناگهانی با طوفان مواجه شده و در اقیانوس آرام سقوط می‌کند. چاک پس از اینکه می‌تواند از هواپیما فرار کند، وارد یک جزیره متروکه می‌شود. صحبت­های بازیگران در این مجموعه به­صورت مونولوگ بوده و بیشتر یک فرد در آن صحبت می‌کند. شخصیت‌ها نیز مکالمات پیچیده‌ای ندارند و لحن آن­ها شمرده و آرام است. به همین دلیل این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی و یادگیری اصطلاحات جدید کاربرد زیادی دارد.

مدت زمان: 143 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2000

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: عاشقانه، ماجراجویی، درام

نمره IMDB: هفت و هشت دهم (7.8)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

6. فیلم The Break-Up

 

داستان اصلی این فیلم درباره بروک و گری است که در شیکاگو با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. بروک شخصیت شوخ‌طبعی دارد و بلافاصله با گری جذب یکدیگر می‌شوند. آن­ها پس از شروع رابطه خود یک آپارتمان مشترک می‌خرند. بروک مدیر یک گالری هنری بوده و گری به‌عنوان مجری یک تور اتوبوسرانی کار می‌کند. دیالوگ‌های این داستان رایج بوده و از کلمات پرکاربرد انگلیسی در آن استفاده شده است. این کلمات در موقعیت‌های مختلف اجتماعی به کار می‌روند و به همین دلیل برای زبان‌آموزان بسیار کاربردی هستند. مکالمات میان 2 پارتنر و مشاجرات آن­ها نیز اصطلاحات جدیدی به یادگیرنده می‌آموزد. به­دلیل نداشتن مکالمات پیچیده، دیدن این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی با زیرنویس نیز بسیار مناسب است.

مدت زمان: 106 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2012

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

نمره IMDB: پنج و هشت دهم (5.8)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

7. فیلم Prisoners

داستان این فیلم بسیار هیجان‌انگیز بوده و دیدن آن برای زبان‌آموزان بسیار جذاب است. یک دختر بچه ۶ ساله به نام آنا و دوست او در شب کریسمس به­صورت ناگهانی ناپدید می‌شوند. کارآگاه لوکی، راننده مشکوک در این مسئله را دستگیر می‌کند؛ اما پس از اینکه نمی‌تواند ادعا خود را مبنی بر دزدیده شدن بچه‌ها توسط راننده ثابت کند، مجبور به آزاد کردن او می‌شود. پدر آنا به­دلیل اینکه زندگی دخترش در معرض خطر است، ادامه تحقیقات را به دست می‌گیرد. این داستان مکالمات ساده‌ای دارد و به همین دلیل، زبان‌آموزان مبتدی یا با دانش متوسط می‌توانند از آن برای آموزش اصطلاحات جدید استفاده کنند. همچنین دیالوگ‌های آرام و شمرده میان بازیگران باعث شده این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی کاربردی باشد.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 153 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2013

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: جنایی، غم انگیز، مهیج

نمره IMDB: هشت و یک دهم (8.1)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

8. فیلم Hugo

داستان این فیلم به پاسخ این سوال می‌پردازد که رویا سینما از کجا آمده است؟ در این نمایش با دنیای کودکانه یک پسر بچه آشنا می‌شوید که در ایستگاه قطار است و با آدم‌های مختلفی مواجه می‌شود. زندگی از نگاه بچه­ها برای بسیاری از افراد جذابیت دارد و جزء مسائلی است که در زندگی روزمره با آن رو­به­رو هستیم. دیدن این فیلم می‌تواند برای یادگیری زبان‌آموزان مبتدی بسیار کاربردی باشد و اصطلاحات عامیانه زیادی در اختیار آن­ها قرار دهد.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 126 دقیقه

لهجه: British

سال ساخت: 2011

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: درام، ماجراجویی، خانوادگی

نمره IMDB: هفت و پنج دهم (7.5)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

9. فیلم Harry Potter

از بهترین فیلم‌ ها برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توان به Harry pater اشاره کرد. داستان این مجموعه درباره جادوگر ۱۱ ساله‌ای است که دردسرهای فراوانی درست می‌کند. شخصیت­ها در این مجموعه  لهجه بریتیش دارند و داستان آن­ برای جوانان و نوجوانان بسیار جذاب است. در حالت کلی دیالوگ‌های به­کاررفته در میان بازیگران شمرده و آرام بوده و یادگیرندگان با سطح مبتدی می‌توانند از این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنند.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 152 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2001

کشور سازنده: انگلستان، آمریکا

ژانر: ماجراجویی، خانوادگی، فانتزی

نمره IMDB: هفت و شش دهم (7.6)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

10. فیلم The lord of the rings

داستان محبوب ارباب حلقه‌ها برای بسیاری از جوانان و نوجوانان آشنا بوده و از بهترین فیلم ‌ها برای یادگیری انگلیسی است. این روایت از دنیایی فانتزی برگرفته شده و درباره یاران یک حلقه است که باید در مقابل شر مطلق ایستادگی کنند. داستان کلی این نمایش خسته­کننده نیست و شما می‌توانید در آن لهجه‌های مختلف انگلیسی را بشنوید. علاوه­براین، سرعت بیان مکالمات میان شخصیت‌ها خوب است و شما می‌توانید برای آشنایی با روند قصه از کتاب‌های ارباب حلقه‌ها نیز استفاده کنید.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان:

لهجه: American

سال ساخت: 2001

کشور سازنده: نیوزلند آمریکا

ژانر: ماجراجویی، اکشن، ماجراجویی

نمره IMDB: هفت (7.0)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

11. فیلم pulp fiction

 

داستان این مجموعه درباره آقای تارانتینو است که دنیاهای عجیب خلق می‌کند. کاراکترهای داستان ویژگی‌های اخلاقی خاص خود را دارند و از ویژگی‌های بارز آن­ها می‌توان به انجام حرکات ماجراجویانه و اکشن در روند داستان اشاره کرد. کاراکترهای اصلی دیالوگ‌های زیادی میان خود رد و بدل می‌کنند و به همین دلیل، اصطلاحات زیادی در اختیار یادگیرنده قرار می‌گیرد. همچنین به­دلیل حضور یک سیاه در نقش اصلی داستان، یادگیرنده به­راحتی می‌تواند لهجه امریکن غلیظ را یاد بگیرد‌. مکالمات روزمره میان شخصیت‌ها بسیار مناسب است و زبان آموزانی که سطح آن­ها متوسط رو به بالا بوده، می‌توانند واژه‌ها و قواعد جدیدی بیاموزند.

مدت زمان: 154 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 1994

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: اکشن، جنایی، درام

نمره IMDB: هشت و نه دهم (8.9)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

12. فیلم Inception

داستان این فیلم درباره این مسئله است که می‌توان خواب‌ها را تحت کنترل قرار داد؟ شخصیت‌های این داستان دیالوگ‌ها و کلمات پیچیده‌ای با یکدیگر دارند و در عین‌حال اتفاقات میان آن­ها برای بیننده بسیار جذاب است. دنیا رویا و خواب همیشه برای افراد سوال برانگیز بوده که با دیدن این فیلم به جواب برخی از سوالات خود می­رسند. زبان‌آموزانی که سطح متوسطی دارند و علاقه آن­ها به یادگیری لهجه امریکن زیاد است، می‌توانند از این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنند.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 148 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2012

کشور سازنده: آمریکا

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

نمره IMDB: هفت و دو دهم (7.2)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

13. فیلم The imitation game

داستان این فیلم در مورد زندگی یک نابغه ریاضی است که باید در جنگ جهانی دوم با جنگنده‌های آلمانی نبرد داشته باشد. در نتیجه، هیجان داستان بسیار بالا بوده و در زمره اتفاقات تاریخی است. به همین دلیل، این فیلم برای زبان آموزان دیالوگ‌های متنوعی دارد که یک داستان تاریخی را نیز با جزئیات کامل روایت می‌کند. لهجه بازیگران در این داستان بریتیش بوده و برای علاقمندان این لهجه بسیار ایده­آل است. البته مکالمات میان شخصیت‌ها برای زبان آموزان سطوح پیشرفته و متوسط رو به بالا، قابل درک است.

تماشای تریلر (Trailer):

 

مدت زمان: 148 دقیقه

لهجه: American

سال ساخت: 2010

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

نمره IMDB: هشت و هشت دهم (8.8)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

14. فیلم Loving Vincent

 

این مجموعه درباره آخرین روزهای زندگی ونگوگ ساخته شده و در زمره فیلم‌های تاریخی و زندگینامه‌ای قرار دارد. به­دلیل اینکه ونگوگ یک نقاش سرشناس بوده، این داستان برای بسیاری از افراد جذابیت دارد و به عنوان یک کلاس لهجه‌شناسی نیز می‌تواند در تقویت و یادگیری زبان انگلیسی کاربردی باشد؛ چراکه شخصیت‌ها با انواع لهجه بریتیش، روستایی انگلیسی و ایرلندی صحبت می‌کنند. در نتیجه، زبان‌آموزانی که در سطح پیشرفته هستند می‌توانند مهارت‌های شنیدن و تلفظ خود را از این طریق تقویت کنند.

مدت زمان: 94 دقیقه

لهجه: British

سال ساخت: 2017

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان، لهستان

ژانر: انیمیشن، درام، رمزآلود

نمره IMDB: هفت و دو دهم (7.2)

برای دانلود کلیک/لمس کنید

 

نکات مهم قبل از استفاده از فیلم برای یادگیری زبان

با توجه به اهمیت استفاده از فیلم برای تقویت زبان انگلیسی باید به برخی از نکات توجه داشته باشید تا تاثیر فیلم را در سطح زبان خودتان به وضوح ببینید. دیدن نمایش ­های زبان اصلی می‌تواند در آموزش نکات فرهنگی و اخلاقی سایر کشورها برای شما کاربرد زیادی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین نکات یادگیری زبان با کمک فیلم شامل موارد زیر است:

  • اگر در سطح زبان مبتدی قرار دارید، بهتر است برای بار اول فیلم را با زیرنویس فارسی ببینید و در صورت تماشا مجدد سریال آن را با زیرنویس انگلیسی ببینید.
  • برای اینکه با اصطلاحات و جملات فیلم‌ها آشنا شوید، حداقل 2 بار آن­ها را تماشا کنید و برای بار دوم زیرنویس آن را حذف کنید.
  • پس از دیدن فیلم‌ها جملات و واژه‌های عامیانه­ که کاربرد بیشتری دارند، یادداشت کنید و به ­صورت مرتب آن­ها را مرور کنید.
  • در هنگام دیدن فیلم زبان بدن شخصیت‌ها و نوع ادای کلمات و تلفظ آن­ها را با دقت تماشا کنید و حتی برخی از قسمت‌ها را نگه دارید و جملات جدیدی را که شنیدید، با خودتان تکرار کنید.
  • به زبان هر یک از شخصیت‌ها توجه داشته باشید و از عبارات و واژگان استفاده شده و دستور زبان انگلیسی رایج یادداشت­برداری کنید.
  • به تمام لهجه‌های شخصیت‌ها دقت داشته باشید و به تفاوت زبان انگلیسی مورد استفاده در میان عامه مردم با گفتار ادبی و کتابی دقت کنید.
  • سعی کنید یک دیکشنری داشته باشید تا جملات و لغاتی را که استفاده زیادی دارند و شما معنای آن را به­طور دقیق نمی‌دانید، جستجو کنید.

جمع‌بندی

یادگیری کاربردی زبان انگلیسی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی است که قصد مهاجرت دارند. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده شود، اما در این میان فیلم‌ها برای تقویت سطح زبان یادگیرندگان نقش اساسی بر عهده دارند؛ بخصوص زمانی­که یادگیرندگان با در نظر گرفتن سطح اطلاعات انگلیسی خود و علایقشان اقدام به انتخاب فیلم کنند. در این محتوا ۱4 فیلم برای تقویت زبان انگلیسی معرفی کردیم که ژانرهای مختلفی دارند و هر کدام برای زبان‌آموزان سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته مناسب هستند.

برای اینکه بتوانید بازدهی بالایی داشته باشید، باید این نمایش ­ها را چندین بار ببینید، با خط کلی داستان آشنا شوید، کلماتی را که در تلفظ آن­ها اشکال دارید تصحیح کنید و از همه مهم‌تر باید تلاش کنید تا دیالوگ‌ها را با خودتان تمرین و تکرار کنید. دانلود رایگان فیلم آموزش زبان انگلیسی از طریق سایت‌های اینترنتی امکان‌پذیر بوده و هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت؛ بنابراین دیدن فیلم برای تقویت زبان انگلیسی بسیار کاربردی بوده و به همه زبان‌آموزان پیشنهاد می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط:

انیمیشن انگلیسی برای تقویت زبان

بهترین کتاب های یادگیری لغت انگلیسی

دانلود کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *